Wyciek płunu chłodzącego na zimnym silniku 1.8TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • medioland
    Classic
    • 2011
    • 2

    Wyciek płunu chłodzącego na zimnym silniku 1.8TSI

    dzięki
  • Januszgóra
    Classic
    • 2010
    • 13

    #2
    Wyciek płunu chłodzącego na zimnym silniku 1.8TSI

    Witam wszystkich.Posiadam trzyletnią Octavie 1.8TSI+DSG ostatnio zauważyłem ubytek płynu chłodzącego z zbiornika wyrównawczego na zimnym silniku, cieknie gdzieś po środku silnika i gdy auto stoi więcej niż jeden dzień w garażu a gdy jeżdżę nie ubywa płynu nawet po przejechaniu 800km jednym ciągiem. Coś rozszczelnia się na zimnym silniku.Może ktoś już spotkał się z tym problemem.
    Mechanik nie może zlokalizować wycieku.
    Janusz Góra

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Jeśli cieknie ponad łączenim skrzyni biegów z silnikiem, obstawiam pompę cieczy. Koszt w aso ok. 1000.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • miki1979
        Drive
        • 2013
        • 70
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #4
        miałem podobny problem (płynu ubywało po ok 2 dniach postoju) i wszystko wskazuje, że to właśnie na pompie następował wyciek.
        Koszt pompy (zamiennik) z robocizną 350 zł.

        Komentarz

        • arci9
          RS
          • 2004
          • 2007

          #5
          Przerabiałem to u siebie, pompa wody do wymiany.
          Gdy auto stygło, uciekał płyn przez zawór bezpieczeństwa, na ciepłym lub rozgrzanym było wszystko ok.
          Nie daj się tylko namówić na wymianę reperaturek (uszczelek) bo to nic nie da.

          Komentarz

          • Januszgóra
            Classic
            • 2010
            • 13

            #6
            Dzięki najprawdopodobniej macie racje dziś sam szukałem bo wyciek pokazał się po dwóch dniach postoju i było widać w lusterku mokrą okolice pompy. Jutro jadę na czternastą do ASO zobaczymy ich diagnozę. W razie czego to wymienialiście całe pompy czy coś innego?
            Janusz Góra

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Tylko cała pompa. Zwłaszcza, że występuje już zamiennik wg relacji kolegi miki1979. Dawno nie miałem tego przypadku, ale czas to sprawdzić.
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • arci9
                RS
                • 2004
                • 2007

                #8
                Tutaj na forum w dziale hurtowych sprzedawców pytał o pompę i kolega podal cenę coś chyba 220zł za zamiennik więc w porównaniu z serwisem i ceną 1000zł może warto rozważyć.

                Komentarz

                • paskuda
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 127

                  #9
                  Ja ostatnio przerabiałem historię wymiany w 1.4 TSI, co prawda jeszcze w ramach gwarancji.
                  Nowa pompa w ASO 350 PLN, nowa regenerowana pompa w ASO 190 PLN w oznaczeniu jest X co mówi, że cześć regenerowana. Jak by auto było już po gwarancji wymieniłbym raczej na zamiennik dobrej firmy np. SKF coś ok 200 PLN. Ponieważ te oryginalne coś problem ze szczelnością mają, a zazwyczaj puszcze simering na pompie.

                  Komentarz

                  • miki1979
                    Drive
                    • 2013
                    • 70
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    Nie wiem jakiej firmy mi zamontowano ale kosztowała 180 zł. Robocizna prawie tyle samo ...

                    Komentarz

                    • robekcool
                      RS
                      • 2009
                      • 2041
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      U mojego dostawcy Graf ok. 170 pln.
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz

                      • adriand
                        Drive
                        • 2008
                        • 85

                        #12
                        Ja jestem po wymianie w moim silniki przy 113kkm. Przestrzegam jednak przed zamiennikiem hepa I montazem przez pseudo fachowcow. U mnie skonczylo sie to ponownym montazem oryginalu ktory kosztuje ok 1200 I znow robocizna. Co wazne pompa wody jest obudowana takim plastikiem I kupuje sie kompel w oryginale. Zamiennik tego nie ma. Wyciek moze byc na uszczelce lub na plastiku. Moim zdaniem lepiej kupic oryginal bo u mnie wyszlo ze chciwy 2x traci :-)

                        Komentarz

                        • ManiekWWA
                          Drive
                          • 2012
                          • 69

                          #13
                          Wczoraj znalazłem nową oryginalną pompę za 550 zł. Dla zainteresowanych:

                          Sprzedawcą jest autoryzowany serwis

                          Cena bardzo dobra w stosunku do 1200 złotych.
                          Jest: OIII 1.4 TSI beż cap... Elegance+Amazing+Dynamic+parę fajnych dodatów cieszących oko
                          Była: OII FL 1.8 TSI czarna Elegance+light assistant+lusterko foto...+pakiet biznes+pakiet WADLIWE AUTKO !!!

                          Komentarz

                          • robekcool
                            RS
                            • 2009
                            • 2041
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez ManiekWWA
                            Wczoraj znalazłem nową oryginalną pompę za 550 zł. Dla zainteresowanych:

                            Sprzedawcą jest autoryzowany serwis

                            Cena bardzo dobra w stosunku do 1200 złotych.
                            Musiały spaść ceny w zakupie przez aso. Powód wprowadzenie zamienników.
                            www.k-mot.pl
                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                            Autoholowanie.
                            Robert Kulma

                            Komentarz

                            • dinox
                              Classic
                              • 2012
                              • 4

                              #15
                              Re: Wyciek płunu chłodzącego na zimnym silniku 1.8TSI

                              Zamieszczone przez Januszgóra
                              Witam wszystkich.Posiadam trzyletnią Octavie 1.8TSI+DSG ostatnio zauważyłem ubytek płynu chłodzącego z zbiornika wyrównawczego na zimnym silniku, cieknie gdzieś po środku silnika i gdy auto stoi więcej niż jeden dzień w garażu a gdy jeżdżę nie ubywa płynu nawet po przejechaniu 800km jednym ciągiem. Coś rozszczelnia się na zimnym silniku.Może ktoś już spotkał się z tym problemem.
                              Mechanik nie może zlokalizować wycieku.
                              Ok. od razu pomogę ... na 99% źródłem wycieku nie jest pompa tylko chłodnica... Skoda znowu dała dup.. i klika plastików pod osłoną wentylator skutecznie przeciera chłodnice.. wg mnie to też jest wada fabryczna ale na 100% SAP znowu się do niczego nie przyzna...
                              PS. Jakby się ktoś pytał to widziałem już dwie takie chłodnice...
                              CompSport S1

                              Komentarz

                              • robekcool
                                RS
                                • 2009
                                • 2041
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Re: Wyciek płunu chłodzącego na zimnym silniku 1.8TSI

                                Zamieszczone przez dinox
                                Zamieszczone przez Januszgóra
                                Witam wszystkich.Posiadam trzyletnią Octavie 1.8TSI+DSG ostatnio zauważyłem ubytek płynu chłodzącego z zbiornika wyrównawczego na zimnym silniku, cieknie gdzieś po środku silnika i gdy auto stoi więcej niż jeden dzień w garażu a gdy jeżdżę nie ubywa płynu nawet po przejechaniu 800km jednym ciągiem. Coś rozszczelnia się na zimnym silniku.Może ktoś już spotkał się z tym problemem.
                                Mechanik nie może zlokalizować wycieku.
                                Ok. od razu pomogę ... na 99% źródłem wycieku nie jest pompa tylko chłodnica... Skoda znowu dała dup.. i klika plastików pod osłoną wentylator skutecznie przeciera chłodnice.. wg mnie to też jest wada fabryczna ale na 100% SAP znowu się do niczego nie przyzna...
                                PS. Jakby się ktoś pytał to widziałem już dwie takie chłodnice...
                                Miałem jedną w tdi ( przetarta punktowo pod obudową wentylatorów). Z chłodnicy przeważnie cieknie ciągle, pompa czasowo.
                                www.k-mot.pl
                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                Autoholowanie.
                                Robert Kulma

                                Komentarz

                                • dinox
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 4

                                  #17
                                  Re: Wyciek płunu chłodzącego na zimnym silniku 1.8TSI

                                  Zamieszczone przez robekcool
                                  Zamieszczone przez dinox
                                  Zamieszczone przez Januszgóra
                                  Witam wszystkich.Posiadam trzyletnią Octavie 1.8TSI+DSG ostatnio zauważyłem ubytek płynu chłodzącego z zbiornika wyrównawczego na zimnym silniku, cieknie gdzieś po środku silnika i gdy auto stoi więcej niż jeden dzień w garażu a gdy jeżdżę nie ubywa płynu nawet po przejechaniu 800km jednym ciągiem. Coś rozszczelnia się na zimnym silniku.Może ktoś już spotkał się z tym problemem.
                                  Mechanik nie może zlokalizować wycieku.
                                  Ok. od razu pomogę ... na 99% źródłem wycieku nie jest pompa tylko chłodnica... Skoda znowu dała dup.. i klika plastików pod osłoną wentylator skutecznie przeciera chłodnice.. wg mnie to też jest wada fabryczna ale na 100% SAP znowu się do niczego nie przyzna...
                                  PS. Jakby się ktoś pytał to widziałem już dwie takie chłodnice...
                                  Miałem jedną w tdi ( przetarta punktowo pod obudową wentylatorów). Z chłodnicy przeważnie cieknie ciągle, pompa czasowo.
                                  dokładnie .. jak parkuje "pod chmurką" to zapewne nawet nie zauważy czy cieknie ciągle czy czasami jeszcze przy jesiennej pogodzie jak wszystko mokre...
                                  CompSport S1

                                  Komentarz

                                  • hondzik
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 5

                                    #18
                                    Panowie,
                                    Mam ten sam problem w 1.8 TSI CDAA
                                    cieknie płyn (głównie na postoju) i dolewam ciągle.
                                    (ASO twierdzi, że pompa do wymiany)

                                    Jak sprawdzić czy to jednak nie chłodnica cieknie?
                                    Może ktoś podrzuci jakiś rysunek pomocniczy by szukać w odpowiednim miejscu bo ciasno i mało widać pod maską i od spodu?

                                    Pytanie dodatkowe:
                                    Czy przy wymianie pompy w 1.8 TSI CDAA trzeba na coś specjalnie uważać?

                                    Konkludując widzę, że NIE warto zmieniać jedynie uszczelki i trzeba uważać na zamienniki pomp, bo nie są kompletne (brak plastikowej osłony).

                                    Podobny temat jest tu:

                                    Komentarz

                                    • granacik
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 249

                                      #19
                                      Podepnę się. Jestem po wymianie pompy wody. Cena oryginalnej pompy w ASO 1104 PLN. Do tego jakieś uszczelki, płyn, "króciec" i wymiana i rachunek wyszedł 1650 PLN poza ASO.

                                      Podobno pompy za 500 PLN czy mniej nie są kompletne tj. trzeba jakieś elementy przekładać ze starej pompy. Numeru oryginalnej pompy do CDAA nie pamiętam ale coś w stylu 06....CC.

                                      Objawy, znikał płyn, od max do niemal zera w zbiorniczku w ciągu doby-dwóch. Podobno to notoryczna awaria w 1.8 TSI.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...